1e dagen Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joellegiovanni - WaarBenJij.nu 1e dagen Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joellegiovanni - WaarBenJij.nu

1e dagen Su

27 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Hier ons 1e bericht vanuit het warme Suriname.
We zijn afgelopen maandag om 04.30 uur vertrokken naar Schiphol met onze ouders. Als verassing stonden mijn vriendinnen opeens op Schiphol. Hier hebben we afscheid genomen en zijn we gaan inchecken.
Na ontzettend lang wachten konden we gaan boarden. Na nog geen 5 minuten in de lucht, kregen we een blikseminslag in het vliegtuig, gelukkig konden we doorvliegen. Na wat storingen zijn we uiteindelijk veilig geland op Surinaamse bodem.

Toen we het vliegtuig uitstapte kregen we een warm welkom van een hevige tropische regenbui. Op de luchthaven hebben we nog 2 uur moeten wachten voor de douane, en zijn we opgehaald en naar appartement gebracht, hier kwamen we 19.00 uur aan (00.00 uur NL tijd). Deze avond hebben we de koffers uitgepakt en zijn we op tijd gaan slapen onder een kapotte klamboe.

De 2e dag werden we vroeg wakker en werden we om 10.30 uur opgehaald voor een rondleiding door Paramaribo. We zijn ook naar de vreemdelingenpolitie geweest voor ons visum waar we ook weer 1 uur hebben moeten wachten, alles gaat hier op Surinaams tempo. 's Middags hebben we boodschappen gedaan en zijn we gelijk verdwaald. Het verkeer hier is een ramp. Links fietsen, een voorrangsregels en hééééél veel eenrichtingswegen. 's Avonds hebben we een gezellige avond gehad met onze bovenburen.

De 3e dag zijn we 's ochtends opgehaald voor een gesprek bij het AZP, het ziekenhuis waar we stage gaan lopen. We hebben hier nog een MRSA test moeten doen en nog een kleine rondleiding gehad door de stad. Verder is het hier flink wennen aan het weer (de onverwachte regen- en onweersbuien) en het Surinaamse tempo. NO SPANG.

We laten snel weer iets horen!

Groetjes uit PARAMARIBOOOOO

• 27 April 2016 - 22:50

Marlie Vestjens:

Nou al vuul met gemaakt, huul vuul plezeer.

• 28 April 2016 - 08:59

Marij Clevis:

In nederland is het zeer slecht weer we zijn n paar dagen in noord holland veel groetjes en hou je taai